سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کار های مراقبت از موهای چرب

از محصولات فرموله شده برای موهای چرب استفاده کنید

تحقیقات و تحقیقات زیادی در زمینه تولید محصولات مراقبت از مو انجام شده است. اگر شامپوی شما آن را برش نمی دهد ، یک شامپوی شفاف کننده که دارای شوینده های قوی تر است را امتحان کنید. این می تواند به برداشتن روغن کمک کرده و موهای شما را بدون چربی رها کند.

با این حال ، اگر عاشق تمرینات عرق کرده یا نیاز به شستن روزانه دارید ، یک شامپوی ملایم کودک می تواند کمتر تحریک کننده باشد و برای استفاده مکرر مناسب تر است.

 

 برس خود را تمیز کنید

یک برس کثیف جایی با موهای تازه شسته شده ندارد. برس شما می تواند مملو از محصولات یک ظاهر طراحی شده ، روغن ها و اسلحه های معمولی باشد که می تواند قفل های شما را بلافاصله پس از شستشو کثیف کند.

ابزارهای حالت دهنده خود را با کمی شامپو یا صابون ملایم تمیز کنید تا از تجمع جلوگیری شود. به همین ترتیب ، بعد از هر بار برس زدن موهای شل شده را تمیز کنید تا برس شما عاری از چربی و خاک باشد.

 

 با آلوئه تمیز کنید

این درمان خانگی فقط در ماه های تابستان مفید نیست. آلوئه یک ماسک عالی برای مو و پوست سر ایجاد می کند زیرا روغن اضافی را از بین می برد ، با تجمع محصول مبارزه می کند ، پوست سر را آرام می کند و از تارها محافظت می کند. موهای نرم و سالم برای شما باقی می ماند.

 

 از محصولات دارای سیلیکون اجتناب کنید

بسیاری از محصولات ، از جمله شامپوها ، نرم کننده ها ، کرم ها و محصولات حالت دهنده ، با سیلیکون ساخته شده اند تا به صاف شدن موها و درخشندگی آنها کمک کند.

سیلیکون ها علاوه بر افزودن براق اضافی که می تواند بسیار شبیه چربی باشد ، روی موها جمع شده و آنها را کثیف ، چرب و سنگین نشان می دهد. رایج ترین سیلیکون هایی که در محصولات مو پیدا می کنید عبارتند از:

  • دی متیکون
  • سیکلومتیکون
  • آمودیمتیکون

سیلیکون ها همچنین می توانند از نفوذ رطوبت مفید به ساقه مو جلوگیری کنند. به ریشه های خود لطف کنید و از هر محصولی که مواد آن به "مخروط" ختم می شود ، صرف نظر کنید.


 

 ملایم باشید

چه در حال شستن ، مسواک زدن ، حالت دادن و یا خاراندن سر خود هستید ، مهم است که بیشتر ملایم باشید. تحریک پوست سر می تواند در واقع آن را بیش از حد تحریک کند و باعث شود غدد چربی شما حتی روغن بیشتری تولید کنند.


 

 به درستی آبکشی کنید

یک یا دو دقیقه دیگر وقت بگذارید تا مطمئن شوید تمام شامپو و نرم کننده موهای خود را خارج کرده اید. این می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و احساس موهای شما ایجاد کند.

محصولات باقیمانده می توانند موهای شما را بپوشانند ، باعث می شوند کثیف و خارش دار به نظر برسد.

 

 

 

 

 از بازی با آن خودداری کنید

چرخاندن قفل ، خاراندن سر ، دویدن انگشتان در موهای شما - هرچه بیشتر با موهای خود بازی کنید ، ظاهر بدتری خواهد داشت.

مسواک زدن و لمس مکرر موها می تواند غدد چربی را تحریک کند . می توانید روغن های سر را به داخل رشته ها بکشید و روغن های اضافی را از دستان خود اضافه کنید.