سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از کاشت دندان چه انتظاراتی میتوان داشت؟

چیزی که می توانید انتظار داشته باشید

جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک عمل سرپایی است که به صورت مرحله ای انجام می شود و بین مراحل درمان زمان بهبودی وجود دارد. فرآیند قرار دادن ایمپلنت دندان شامل مراحل متعددی است ، از جمله:

  • برداشتن دندان آسیب دیده
  • آماده سازی استخوان فک (پیوند) ، در صورت نیاز
  • کاشت ایمپلنت دندان
  • رشد و بهبود استخوان
  • قرار دادن تکیه گاه
  • قرار دادن مصنوعی دندان

کل فرآیند می تواند ماهها از ابتدا تا انتها طول بکشد. بیشتر این زمان صرف درمان و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک شما می شود. بسته به موقعیت شما ، روش خاص انجام شده یا مواد مورد استفاده ، گاهی اوقات می توان مراحل خاصی را با هم ترکیب کرد.

 

هنگامی که پیوند استخوان مورد نیاز است

اگر استخوان فک شما به اندازه کافی ضخیم نیست یا خیلی نرم است ، ممکن است قبل از جراحی ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. این به این دلیل است که عمل جویدن قوی دهان شما فشار زیادی به استخوان شما وارد می کند و اگر نتواند ایمپلنت را پشتیبانی کند ، احتمالاً جراحی شکست می خورد. پیوند استخوان می تواند پایه محکم تری برای ایمپلنت ایجاد کند.

چندین ماده پیوند استخوان وجود دارد که می توان از آنها برای بازسازی استخوان فک استفاده کرد. گزینه ها ممکن است شامل پیوند طبیعی استخوان ، مانند محل دیگری در بدن شما ، یا پیوند استخوان مصنوعی ، مانند مواد جایگزین استخوان باشد که می تواند ساختارهای حمایت کننده برای رشد استخوان جدید را ایجاد کند. با پزشک خود در مورد گزینه هایی که برای شما مناسب تر است صحبت کنید.

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا استخوان پیوند شده به اندازه کافی استخوان جدید برای حمایت از ایمپلنت دندانی رشد کند. در برخی موارد ، شما ممکن است فقط به پیوند استخوان جزئی احتیاج داشته باشید ، که می تواند همزمان با جراحی ایمپلنت انجام شود. وضعیت استخوان فک شما نحوه ادامه کار را تعیین می کند.

قرار دادن ایمپلنت دندان

در حین جراحی برای قرار دادن ایمپلنت دندان ، جراح دهان شما برشی ایجاد می کند تا لثه شما باز شود و استخوان نمایان شود. سوراخ هایی در استخوان که در آن پست فلزی ایمپلنت دندان قرار می گیرد ، حفر می شود. از آنجا که پست به عنوان ریشه دندان عمل می کند ، در اعماق استخوان کاشته می شود.

در این مرحله ، شما هنوز شکافی خواهید داشت که دندان شما از بین رفته است. در صورت نیاز می توان یک نوع پروتز جزئی و موقت را برای ظاهر قرار داد. می توانید این پروتز را برای تمیز کردن و هنگام خواب بردارید.

منتظر رشد استخوان ها باشید

هنگامی که پست ایمپلنت فلزی در استخوان فک شما قرار می گیرد ، ادغام استخوانی (oss-ee-oh-in-tuh-GRAY-shun) آغاز می شود. در طی این فرآیند ، استخوان فک رشد کرده و با سطح ایمپلنت دندان متحد می شود. این فرایند که ممکن است چندین ماه به طول انجامد ، به ایجاد پایه محکم برای دندان مصنوعی جدید شما کمک می کند - درست مانند ریشه ها برای دندان های طبیعی شما.

قرار دادن تکیه گاه

هنگامی که ادغام استخوانی کامل شد ، ممکن است به جراحی اضافی برای قرار دادن تکیه گاه نیاز داشته باشید - قطعه ای که در نهایت تاج در نهایت به آن متصل می شود. این جراحی جزئی معمولاً با بی حسی موضعی و در محیط سرپایی انجام می شود.

برای قرار دادن تکیه گاه:

  • جراح دهان شما لثه شما را باز می کند تا ایمپلنت دندانی نمایان شود
  • تکیه گاه به ایمپلنت دندان متصل می شود
  • سپس بافت لثه در اطراف تکیه گاه بسته می شود ، اما نه بیش از آن

در برخی موارد ، هنگامی که پست کاشته می شود ، تکیه گاه به پست فلزی ایمپلنت دندان متصل می شود. این بدان معناست که شما نیازی به یک مرحله جراحی اضافی نخواهید داشت. از آنجا که تکیه گاه از لثه عبور می کند ، اما وقتی دهان خود را باز می کنید قابل مشاهده است - و تا زمانی که دندانپزشک پروتز دندان را تکمیل نکند به این شکل خواهد بود. برخی از افراد این ظاهر را دوست ندارند و ترجیح می دهند که تکیه گاه در یک روش جداگانه قرار گیرد.

پس از قرار دادن تکیه گاه ، لثه ها باید حدود دو هفته بهبود یابند تا دندان مصنوعی متصل شود.

انتخاب دندان مصنوعی جدید

هنگامی که لثه ها بهبود می یابند ، آثار بیشتری از دهان و دندان های باقی مانده ایجاد می شود. این تصورات برای ساخت تاج-دندان مصنوعی واقع بینانه شما استفاده می شود. تا زمانی که استخوان فک شما به اندازه کافی قوی نباشد که بتواند از دندان جدید استفاده کند ، تاج نمی تواند قرار گیرد.

انتخاب دندان مصنوعی جدید

شما و متخصص دندانپزشکی خود می توانید دندان های مصنوعی را انتخاب کنید که قابل جدا شدن ، ثابت یا ترکیبی از هر دو باشد:

 

  • قابل جدا شدن این نوع شبیه به پروتز متحرک معمولی است و می تواند یک پروتز جزئی یا کامل باشد. این شامل دندانهای مصنوعی سفید رنگ است که توسط صمغ پلاستیکی صورتی احاطه شده است. این بر روی یک قاب فلزی متصل به تکیه گاه ایمپلنت نصب شده است و محکم در جای خود محکم می شود. می توان آن را به راحتی برای تعمیر یا نظافت روزانه جدا کرد.
  • درست شد. در این نوع ، یک دندان مصنوعی به طور دائمی روی یک تکیه گاه ایمپلنت پیچ یا سیمان می شود. نمی توانید دندان را برای تمیز کردن یا هنگام خواب بردارید. در بیشتر مواقع ، هر تاج به ایمپلنت دندان مخصوص خود متصل می شود. با این حال ، از آنجا که ایمپلنت ها فوق العاده قوی هستند ، چندین دندان را می توان با یک ایمپلنت جایگزین کرد اگر به هم نزدیک شوند.